Bouw- en verbouw projekten Naar het Hoofdstation


De DKM2400 gesuperd.
Ik heb iets met de roodbruine kleur van de NS. Na een informatieve vraag aan Lokwerkstatt_DRG over zijn bruine 2400, is er een levendig contact ontstaaan betreffende het superen van de DKM2400.


De originele 2400 (foto: VSM)


De DKM2400 en de Philotrain 2400. Wat een verschil!

De originele bruine kappen werden aangekocht op de beurs in Houten. Bruin plastic met opgesponsde nummers. Na wat informatie vragen aan Lokwerkstatt_DRG, werd besloten de DKM2400's te voorzien van een nieuwe laklaag. Ook zouden een aantal extra details aangebracht worden zoals messing nummerplaten, nieuwe buffers remleidingen en ruitenwissers. Verder zijn er nieuwe ramen ingezet, die het geheel complementeren. De ervaring was er al door een model ooit uitgebracht door Philotrain.
Uiteraard zit er tussen een DKM en Philotrain model nogal wat verschillen wat betreft de detaillering, maar voor mij was dit voldoende.
Een van de twee loc's zal als zogenaamde "dummy" gaan rondrijden zodat er dubbeltractie gereden kan worden.
Uiteraard blijven er nog een aanatal zaken over zoals de mogelijke vervanging van de luidruchtige motor door een Mashima en de front en sluitverlichting moet nog aangebracht worden. Hiertoe zal ik de inwendige printplaat aan moeten pakken of vervangen. Ik vind namelijk het dwars door de cabine lopen nogal storend en naar mijn mening is dit niet noodzakelijk.


Het Ombouwen


De loc's zijn volledig uit elkaar gehaald. Eén van de loc's is een zogenaamde "dummy". Deze kan als dubbeltractie ingezet worden.

Het Spuitwerk

Het Frame


Het frame is kaal gehaald. Na gespoten te zijn, werden de details zoals remleidingen toegevoegd.

De Kappen


Het spuitwerk van de kappen van primer tot aflakken.

Samenvoegen Frame en Kappen


Ook de nummerplaten zijn toegevoegd.

Het Resultaat


Het resultaat mag er zijn!

Terug naar het begin